вівторок, 17 листопада 2020 р.

ПЛАН РОБОТИ методичного об’єднання викладачів інформатики ПТНЗ Чернівецької області на 2020/2021 навчальний рік

 Методичне об’єднання викладачів інформатики ПТНЗ Чернівецької області в 2020/2021 н.р. працює над проблемою: «Система організації методичної роботи з викладачами інформатики щодо поліпшення їх професійної компетентності спрямованої на організацію дистанційного навчання»

Завдання методичного об'єднання на 2020/2021 навчальний рік:

- забезпечити реалізацію викладачами змісту та вимог нового Державного стандарту повної загальної середньої освіти, нових навчальних програм з інформатики;

- забезпечити програмно-методичний супровід роботи 10, 11 класах за новим Держстандартом повної загальної середньої освіти;

- вивчити психолого-педагогічні основи діяльнісного підходу до навчання та виховання, ознайомитися з педагогічним досвідом побудови навчально-виховного процесу на основі діяльнісного підходу;

- продовжити вивчення та впровадження в педагогічну практику технологій Веб 2.0, за допомогою яких можна візуалізувати навчальний матеріал, організувати мережеву взаємодію учасників навчально-виховного процесу, формувати предметні компетентності учнів в практичній діяльності;

- забезпечити наставництво, консультативну допомогу для молодих спеціалістів, новоприбулих викладачів;

- організувати обмін кращим досвідом організації навчально-виховного процесу з інформатики в межах методичного об'єднання шляхом взаємовідвідування уроків, презентацій досвіду на засіданнях методичного об’єднання тощо;

- підвищити рівень професійної компетентності педагогів шляхом участі у методичних заходах, обласного та державного рівнів;

- продовжити роботу з обдарованими дітьми, розвивати інтерес учнів до проектної діяльності;

Основні напрямки роботи методичного об'єднання викладачів інформатики:

-                вивчення та аналіз основних нормативних документів у галузі освіти, навчальних програм, підручників, посібників, методичних рекомендацій, педагогічної періодичної преси;

-       створення організаційних умов та надання практичної допомоги викладачам інформатики для безперервного фахового вдосконалення, підвищення професійної компетентності та створення позитивного педагогічного іміджу;

- диференційоване навчання та індивідуальна робота з учнями;

- раціональний добір системи методів і прийомів активного навчання;

- організація ефективної системи методичної роботи шляхом удосконалення діяльності методичного об'єднання, спрямованого на розвиток творчої індивідуальності викладачів  інформатики;

- залучення педагогів до експериментальної роботи у галузі впровадження нових освітніх методик і технологій навчання та виховання;

- створення педагогічних умов соціалізації молодих фахівців;

- проведення експертного оцінювання якості та результативності навчально-виховної роботи викладачів інформатики відповідно до державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів, планів, програм;

- вивчення рівня навчальних досягнень і компетентності учнів з інформатики у загальноосвітніх закладах відповідно до державних вимог та виявлення труднощів в опануванні навчальним матеріалом.

 

Особливості навчально-виховного процесу в навчальних закладах у 2020/2021 н.р. пов'язані з використання дистанційних технологій навчання та розвитком ключових компетентностей

Дистанційне навчання - сукупність технологій, що забезпечують доставку учням основного обсягу навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія учнів і викладачів у процесі навчання, надання учням можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами, а також у процесі навчання.

·            особливості переходу на дистанційне навчання;

·            як обрати платформи та створити комунікативний простір;

·            як налаштувати режим роботи;

·            як налагодити зворотний зв’язок з учнями;

·            як оцінювати учнів під час карантину;

·            академічна доброчесність та запобігання списуванню в дистанційному навчанні.

Взявши за основу класифікацію ключових компетентностей нового Державного освітнього стандарту для формування компетентної особистості випускника необхідно на своїх уроках поєднувати наступні групи компетентностей:

- соціальну (вміння приймати рішення, вміння брати відповідальність);

- комунікативну (вміння спілкуватися, доводити власну позицію, адекватно ставитися до критики);

- інформаційну (вміння знаходити, аналізувати та використовувати інформацію різних джерел);

- саморозвитку й самоосвіти (здатність до самоорганізації й навчання протягом життя);

- підприємницьку (пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оцінювати власні професійні можливості та здібності);

- громадянську (здатність мислити, усвідомлення своєї належності до різних елементів середовища).

Тематика засідань

Вересень 2020 р.

Дистанційно, Zoom

Тема:  Шляхи вдосконалення змісту та методики викладання інформатики у закладі професійної (професійно-технічної освіти)

І. Підсумки роботи м/о викладачів інформатики ПТНЗ області за 2019/2020 навчальний рік.

Голова м/о

 

ІІ. Ознайомлення з методичними рекомендаціями, методичними та нормативними документами щодо вивчення інформатики у 2020-2021 навчальному році. Аналіз навчальних програмних посібників.

Голова м/о

 

ІІІ. Розвиток професійної компетентності викладачів. Методичні поради щодо викладання окремих тем з курсу інформатики за запитами викладачів.

Голова м/о, Попов А.Ф.


Грудень 2020 р.

Вебінар

Тема: Дистанційне навчання: моделі, технології, перспективи

І. Впровадження дистанційного навчання – вимога сучасності: теорія і практика дистанційного навчання у професійній освіті.

Голова м/о, Попов А.Ф..

ІІ. Практична частина:

-      безкоштовні платформи та сервіси для дистанційного навчання;

-      використання хмарних технологій в процесі вивчення інформатики;

-      технологія розробки електронного контенту для його використання в системі дистанційного навчання;

-      контроль успішності дистанційного навчання.

Викладачі ПТНЗ

 

ІІІ. Лабораторія творчих учителів «Неординарні уроки інформатики»

Викладачі інформатики

 

ІV.Вивчення педагогічної діяльності викладачів, що атестуються

 

Голова м/о. Викладачі ПТНЗ

Квітень-травень 2021 р.

Вебінар

Тема: Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики.

І. Формування інформаційної компетентності шляхом прове­дення  дискусій, семінарів, розробки і виконання спільних проектів

Голова м/о.

ІІ. Формування пізнавальних  інтересів учнів на уроках інформатики.

Викладачі інформатики

ІІІ. Підсумки роботи та планування роботи на наступний рік.

Голова м/о, викладачі ПТНЗ

 

Робота методичного об'єднання між засіданнями

Зміст роботи

термін виконання

відповідальний

1

Аналіз навчальних програм, підручників. Розробка плануючої документації на 2020/2021 н.р. 

Серпень-вересень 2020

члени МО

2

Координація підготовки учнів до олімпіад. Організація та проведення училищного етапу олімпіад.

Вересень-листопад 2020

члени МО

3

Участь у районних, міських та обласних учнівських предметних інтелектуальних конкурсах

Протягом року

члени МО

4

Участь професійних конкурсах, семінарах, конференціях

Протягом року

члени МО

5

Участь у олімпіадах

Жовтень-лютий

члени МО

6

Взаємовідвідування уроків з метою вивчення кращого досвіду впровадження інноваційних технологій.

Протягом року

члени МО

7

Проведення індивідуальних практичних занять щодо створення блогів, використанні інших сервісів Веб 2.0 в навчально-виховній роботі

Жовтень Протягом року (за потребою)

Писаревська Г.М.

8

Організація індивідуальних та групових методичних консультацій для викладачів інформатики з актуальних питань

Протягом року

члени МО

9

Участь у заходах тематичних тижнів: Тиждень інформатики

Тижня безпечного Інтернету

За окремим графіком

Члени МО

10

Вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету.

Постійно

члени МО

11

Систематично на засіданнях методичного об’єднання вчителів інформатики повідомляти про передовий педагогічний досвід роботи вчителів інформатики

Постійно

Попов А.Ф.

12

Самоосвітня робота викладачів

Постійно

члени МО

 








































































Немає коментарів:

Дописати коментар