вівторок, 7 травня 2019 р.

Створення QR-кодів та використання їх в навчальному процесі

QR-код - квадратна картинка, у якій закодована якась інформація (звичайний текст, адреса в Інтернеті, телефон, координати певного місця, візитівка тощо).
Їх спеціальний вигляд полегшує читання закодованих даних за допомогою сучасних мобільних телефонів, оснащених камерами. Досить навести камеру телефона на код і тут же отримаєте доступ до його вмісту.
QR-коди (від Quick Response - англійською «швидка реакція», «швидкий відгук») були розроблені в 1994 році японською компанією Denso-Wave. У самій Японії QR-коди отримали широке поширення ще на початку 2000-х років: їх розміщують в рекламі, на упаковці товарів, друкують в буклетах, використовують в іграх, в довідниках і ще мільйонами різних способів. 
QR-код також вельми поширений у країнах Азії, Китаю, поступово розвивається в Європі та Північній Америці. Найбільше визнання він отримав серед користувачів мобільного зв'язку — встановивши програму-розпізнавач, абонент може моментально заносити в свій телефон текстову інформацію, додавати контакти в адресну книгу, переходити по web-посиланнях, відправляти SMS-повідомлення тощо.
Для читання QR-кодів на мобільний телефон необхідно встановити спеціальну програму.
Створити QR-код можна за допомогою спеціальних сайтів-генераторів QR-кодів. Наприклад,
Деякі з них дозволяють створити код довільного кольору та фону, різного розміру.
Достатньо ввести параметри для коду і зберегти його у форматі картинки чи HTML-коду для вставки на сайт або у блог. 
Для того, щоб зчитати QR-код, необхідно: встановити на смартфон відповідну програму для зчитування QR-коду, запустити її і навести об'єктив камери на код. Код розпізнається автоматично і на екрані смартфона з'являється інформація, закодована в QR-коді. 
Хоч раз вам доводилося сканувати QR-код. Як правило, його здачі зовсім не стосувалися освітнього процесу. Ви просто скануєте зображення за допомогою планшету чи телефону – і вже за мить переходите на зашифровану сторінку чи сайт. Як ви вже можете знати, QR-коди можна з легкістю створювати, використовуючи безкоштовні генератори коду. А де саме їх застосувати, читайте далі:
1. QR-код як елемент квест-уроку
Організуйте пошукову роботу у межах уроку квесту чи певного заходу. Розмістіть запитання кабінеті. Ці запитання потребують конкретних відповідей, чиї варіанти буде розміщено на тому ж аркуші поряд з QR-кодами. Лише правильна відповідь дозволить перейти до наступного запитання, неправильна – змусить повернутися до певного етапу. Уся потрібна інформація буде зафіксована у кодах.
2. QR-коди в ігровому форматі роботи
Розробіть ігри з роздатковими матеріалами, де учні самостійно зможуть перевірити якість виконаної роботи. Додайте половину QR-коду на бланку із запитанням, а іншу половину – на бланку із відповідями. І щоб зчитати інформацію, потрібно поєднати дві частини коду. Якщо учень обрав неправильний варіант, то зчитування не відбудеться. Це прекрасний варіант роботи для самоконтролю.
3. Інструмент для прискорення поширення інформації
Використовуючи коди, ви зможете надавати швидкий доступ на посилання до навчальних статей, сторінок та сайтів, які допоможуть розкрити ту чи іншу тему.
4. Інструмент звітності роботи учнів
Навчіть учнів створювати QR-коди – і ви забудете про те, що потрібно носити за собою стоси рефератів чи зберігати низку посилань на учнівські роботи, якщо ті виконувалися в мережі. Це універсальний спосіб контролю за виконання групової чи індивідуальної роботи. Отримайте послання на YouTube, Dropbox чи Google Drive у форматі коду та перегляньте документ прямо зі свого смартфону хоч у дорозі, хоч на перерві.
5. Елемент домашнього завдання
Додайте QR-код у домашнє завдання. За ним може бути сховане посилання на додаткові матеріали, презентація чи конспект до уроку, що дуже допоможе учням, які відстали у роботі. Також таким чином ви можете записати та надати ролик, за яким діти пригадають матеріал з попередньої теми.
6. Додатковий інструмент для опрацювання літератури
Попросіть учнів написати відгук про книгу чи записати короткий відеоролик-враження. Особливо це актуально для роботи з літературою на літо. Посилання зашифруйте у QR-код та розмістить на тематичному стенді. Так одногрупники дізнаються враження один одного про твір, ви зможете проконтролювати темп та масштаб виконання завдання, а самі учні, переглядаючи відгуки, пригадають прочитаний матеріал навіть півроку по завершенню книги.

Матеріал підготовлено, з використанням https://naurok.com.ua/post/6-sposobiv-vikoristannya-qr-kodiv-na-urokah

2 коментарі:

  1. Враховуюче те, що мобільний телефон для учня сьогодні став "близьким товаришем" думаю хороша ідея привчати дітей до того, що телефон не тільки іграшка, а й досить потужний інструмент який можна використовувати в навчальних цілях. Цікава стаття, дякую.

    ВідповістиВидалити