Методичне об’єднання викладачів інформатики ПТНЗ Чернівецької області в 2020/2021 н.р. працює над проблемою: «Система організації методичної роботи з викладачами інформатики щодо поліпшення їх професійної компетентності спрямованої на організацію дистанційного навчання»
Завдання методичного об'єднання на 2020/2021
навчальний рік:
- забезпечити реалізацію викладачами змісту та
вимог нового Державного стандарту повної загальної середньої освіти, нових
навчальних програм з інформатики;
- забезпечити програмно-методичний супровід роботи
10, 11 класах за новим Держстандартом повної загальної середньої освіти;
-
вивчити психолого-педагогічні основи діяльнісного підходу
до навчання та виховання, ознайомитися з педагогічним досвідом побудови
навчально-виховного процесу на основі діяльнісного підходу;
- продовжити вивчення та впровадження в педагогічну
практику технологій Веб 2.0, за допомогою яких можна візуалізувати навчальний
матеріал, організувати мережеву взаємодію учасників навчально-виховного
процесу, формувати предметні компетентності учнів в практичній діяльності;
- забезпечити наставництво, консультативну допомогу
для молодих спеціалістів, новоприбулих викладачів;
- організувати обмін кращим досвідом
організації навчально-виховного процесу з інформатики в межах методичного
об'єднання шляхом взаємовідвідування уроків, презентацій досвіду на засіданнях
методичного об’єднання тощо;
- підвищити рівень професійної компетентності
педагогів шляхом участі у методичних заходах, обласного та державного рівнів;
- продовжити роботу з обдарованими дітьми,
розвивати інтерес учнів до проектної діяльності;
Основні напрямки роботи
методичного об'єднання викладачів інформатики:
-
вивчення та
аналіз основних нормативних документів у галузі освіти, навчальних програм,
підручників, посібників, методичних рекомендацій, педагогічної періодичної
преси;
-
створення
організаційних умов та надання практичної допомоги викладачам інформатики для
безперервного фахового вдосконалення, підвищення професійної компетентності та
створення позитивного педагогічного іміджу;
- диференційоване навчання та індивідуальна робота
з учнями;
- раціональний добір системи методів і прийомів
активного навчання;
- організація ефективної системи методичної роботи
шляхом удосконалення діяльності методичного об'єднання, спрямованого на
розвиток творчої індивідуальності викладачів інформатики;
- залучення педагогів до експериментальної роботи у
галузі впровадження нових освітніх методик і технологій навчання та виховання;
- створення педагогічних умов соціалізації молодих
фахівців;
- проведення експертного оцінювання якості та
результативності навчально-виховної роботи викладачів інформатики відповідно до
державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів, планів, програм;
- вивчення рівня навчальних досягнень і
компетентності учнів з інформатики у загальноосвітніх закладах відповідно до
державних вимог та виявлення труднощів в опануванні навчальним матеріалом.
Особливості
навчально-виховного процесу в навчальних закладах у 2020/2021 н.р. пов'язані з використання
дистанційних технологій навчання та розвитком
ключових компетентностей
Дистанційне навчання
- сукупність технологій, що забезпечують доставку учням основного обсягу
навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія учнів і викладачів у процесі
навчання, надання учням можливості самостійної роботи з навчальними
матеріалами, а також у процесі навчання.
·
особливості переходу на
дистанційне навчання;
·
як
обрати платформи та створити комунікативний простір;
·
як
налаштувати режим роботи;
·
як
налагодити зворотний зв’язок з учнями;
·
як
оцінювати учнів під час карантину;
·
академічна
доброчесність та запобігання списуванню в дистанційному навчанні.
Взявши за основу класифікацію ключових
компетентностей нового Державного освітнього стандарту для формування
компетентної особистості випускника необхідно на своїх уроках поєднувати
наступні групи компетентностей:
- соціальну (вміння приймати рішення, вміння брати
відповідальність);
- комунікативну (вміння спілкуватися, доводити
власну позицію, адекватно ставитися до критики);
- інформаційну (вміння знаходити, аналізувати та
використовувати інформацію різних джерел);
- саморозвитку й самоосвіти (здатність до
самоорганізації й навчання протягом життя);
- підприємницьку (пристосовуватись до нових потреб
ринку праці, оцінювати власні професійні можливості та здібності);
- громадянську (здатність мислити, усвідомлення
своєї належності до різних елементів середовища).
Тематика засідань
Вересень
2020 р.
Дистанційно, Zoom
Тема: Шляхи вдосконалення змісту та методики викладання
інформатики у закладі професійної (професійно-технічної освіти)
І. Підсумки роботи м/о викладачів інформатики ПТНЗ області за 2019/2020 навчальний
рік.
Голова м/о
ІІ. Ознайомлення з методичними рекомендаціями, методичними та
нормативними документами щодо вивчення інформатики у 2020-2021 навчальному році. Аналіз
навчальних програмних посібників.
Голова м/о
ІІІ. Розвиток професійної компетентності
викладачів. Методичні поради щодо викладання окремих тем з курсу
інформатики за запитами викладачів.
Голова м/о, Попов А.Ф.
Грудень 2020 р.
Вебінар
Тема: Дистанційне навчання: моделі, технології,
перспективи
І. Впровадження дистанційного навчання –
вимога сучасності: теорія і
практика дистанційного навчання у професійній освіті.
Голова м/о, Попов А.Ф..
ІІ. Практична частина:
-
безкоштовні платформи та сервіси для дистанційного навчання;
-
використання хмарних технологій в
процесі вивчення інформатики;
-
технологія
розробки електронного контенту для його використання в системі дистанційного
навчання;
-
контроль успішності дистанційного навчання.
Викладачі
ПТНЗ
ІІІ. Лабораторія
творчих учителів «Неординарні уроки інформатики»
Викладачі
інформатики
ІV.Вивчення педагогічної
діяльності викладачів, що атестуються
Голова м/о. Викладачі ПТНЗ
Квітень-травень
2021 р.
Вебінар
Тема: Формування інформаційної
компетентності на уроках
інформатики.
І. Формування
інформаційної компетентності шляхом проведення дискусій, семінарів, розробки і виконання спільних проектів
Голова м/о.
ІІ. Формування пізнавальних інтересів учнів на уроках інформатики.
Викладачі інформатики
ІІІ. Підсумки
роботи та планування роботи на наступний рік.
Голова м/о, викладачі ПТНЗ
Робота методичного об'єднання між
засіданнями
№ |
Зміст роботи |
термін виконання |
відповідальний |
1 |
Аналіз
навчальних програм, підручників. Розробка
плануючої документації на 2020/2021 н.р. |
Серпень-вересень 2020 |
члени МО |
2 |
Координація підготовки учнів до олімпіад. Організація та проведення
училищного етапу олімпіад. |
Вересень-листопад 2020 |
члени МО |
3 |
Участь у районних, міських та обласних учнівських предметних
інтелектуальних конкурсах |
Протягом року |
члени МО |
4 |
Участь професійних конкурсах, семінарах, конференціях |
Протягом року |
члени МО |
5 |
Участь у олімпіадах |
Жовтень-лютий |
члени МО |
6 |
Взаємовідвідування уроків з метою вивчення кращого досвіду впровадження
інноваційних технологій. |
Протягом року |
члени МО |
7 |
Проведення індивідуальних практичних занять щодо створення блогів,
використанні інших сервісів Веб 2.0 в навчально-виховній роботі |
Жовтень Протягом року (за потребою) |
Писаревська Г.М. |
8 |
Організація індивідуальних та групових методичних консультацій для
викладачів інформатики з актуальних питань |
Протягом року |
члени МО |
9 |
Участь у заходах тематичних тижнів: Тиждень інформатики Тижня безпечного Інтернету |
За окремим графіком |
Члени МО |
10 |
Вивчення
нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету. |
Постійно |
члени МО |
11 |
Систематично на засіданнях методичного
об’єднання вчителів інформатики повідомляти про передовий педагогічний досвід
роботи вчителів інформатики |
Постійно |
Попов А.Ф. |
12 |
Самоосвітня робота викладачів |
Постійно |
члени МО |
Немає коментарів:
Дописати коментар