пʼятниця, 31 травня 2019 р.

Ребуси та їх використання в навчальному процесі

Ребус – це загадка-жарт, одна з найпопулярніших і найпоширеніших ігор в світі. За визначенням першого в історії великого одинадцятитомного тлумачного словника української мови «Словник української мови»: «Ребус – це загадка, в якій слова або фрази, що розгадуються, зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими знаками». Саме слова ГРА і ЗАГАДКА мають найважливіше значення у визначенні ролі ребусів у навчальному процесі. Важко переоцінити роль гри, особливо, якщо дитина придумує її сама або в співпраці з друзями. Важливо, щоб гра в ребуси (розгадування чи складання) дозволяли учням отримувати радість від процесу навчання, експериментування, імпровізації. Розв’язування ребусів можна перетворити в захоплюючу навчальну гру – індивідуальну, групову, предметну, сюжетну, рольову тощо.
Ребуси використовуються для:
- формулювання проблеми і створення проблемної ситуації; - введення нових понять;
- перевірки глибини і міцності знань термінів; - закріплення, узагальнення і повторення матеріалу;
- розвитку творчих здібностей учнів та пізнавальної активності. Розв’язування ребусів є простим, зручним і ефективним способом перевірки і систематизації знань, умінь і навичок школярів, дозволяє в цікавій формі проводити повторення раніше вивченого матеріалу, розширення і поглиблення понятійного апарату через візуалізацію.
Інструментарій для створення інтерактивних ребусів
Онлайновий сервіс для створення інтерактивних вправ LearningApps Однією з найпопулярніших сьогодні платформ для створення електронних дидактичних матеріалів на сьогодні є LearningApps. За визначенням авторів проекту: «LearningApps.org є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Уся відповідальність за навчальні матеріали, що створюються і публікуються за допомогою LearningApps.org, покладається на авторів, при цьому розробники попереджають, що створюючи та публікуючи контент на LearningApps.org, ви погоджуєтесь, що інші користувачі можуть використовувати, копіювати і адаптувати ваші матеріали без посилання на вас безкоштовно. Сервіс LearningApps.org дозволяє зручно і легко створювати електронні інтерактивні вправи. При бажанні будь-який вчитель, що має наймінімальніші навички роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями, може створити свій ресурс - невелику вправу для пояснення нового матеріалу, для закріплення, тренування, контролю тощо. Сервіс допомагає організувати роботу колективу учнів, вибудувати індивідуальні траєкторії вивчення навчальних курсів, створити свій власний банк навчальних матеріалів. На сайті представлено понад 30 різних інтерактивних видів вправ, 5 з них в формі гри для 2-4-х учасників. Переваги роботи з веб-сервісом: 
- використання вправ (додатків), створених іншими викладачами; 
- можливість самонавчання; 
- створення аккаунта для учнів; 
- об'єднання учнів у віртуальний клас; 
- можливість використання для дистанційного навчання; 
- робота учнів з вправами на самому сервісі; 
- створення вправ самими учнями для закріплення вивченого та реалізації творчих здібностей; - підвищення мотивації учнів. 
Без реєстрації можна здійснювати пошук вправ за ключовими словами або категоріями. Для створення власних вправ необхідно зареєструватися.


Література: М.С. Чала, Ребуси на уроках інформатики та в позаурочний час. Навчально-методичний посібник. Підписано до друку 23.01.2017 р. Формат 60х84 1/16. Папір офсетний. Гарнітура Таймс. Друк – принтер. Тираж 50 прим. Зам. № 255


Немає коментарів:

Дописати коментар